2010. október 22., péntek

sajtos pogácsa



Mindenki a maga szerencséjének a pogácsa........mondotta volt Besenyő Pista bácsi. ( A fiatalabb  korosztálytól elnézést, ha nem ismerik...)

Na de komolyra fordítva a szót, ez egy nagyon egyszerű sajtos pogácsa, néha hajtogatom, néha nem, mindenképpen finom, és  nem sok marad belőle másnapra.

Nagyfiam "kockapogácsának" hívja, mert általában lusta vagyok kiszúrót használni, csak kockákra vágom és már sütöm is. Főleg ha hajtogattam is a tésztát, mert akkor a kimaradt adag összegyúrva már nem lenne szép leveles.


Hozzávalók:

a tésztához:
- 50 dkg liszt

- 3 dkg élesztő + 1/2 dl langyos tej  - nekem egy  zacskó porélesztőm volt itthon

- 25 dkg margarin

- 2 tojássárgája

- 5 dkg reszelt sajt

-kevés tejföl

- 1 teáskanál só

tetejére:

 - a maradék tojásfehérje ( 1 db is elég)
- reszelt  sajt


Elkészítés:


1,  Ha por élesztőt használsz akkor elkevered a liszttel, ha normál élesztőt akkor felfuttatod langyos cukros tejben.

2, A liszthez adod a sót, a reszelt sajtot és elmorzsolod a margarinnal, utána jöhet a tojás, tejföl, illetve a hagyományos élesztőnél a felfutott kovász.

3. Összegyúrod, letakarod és meleg helyen keleszted. ( Kb. 30-45 perc)

4. Ha akarod hajtogatni akkor kinyújtod 0,5 cm vastagra, lekened vajjal, esetleg megszórod sajttal. Először jobbról balra behajtod a tészta oldalait középre, majd alulról felfelé és fentről lefelé is megcsinálod, így kapsz egy vastag tészta kupacot. Hagyod pihenni még negyedórát.

4.  Végül kinyújtod kb. 1,5 ujjnyira, megkened a tojásfehérjével, megszórod sajttal, és kockákra vágod.

5. Kb 180 fokon sütöd, légkeveréssel kb 15 perc.


PS. EGYIK OLVASÓM SZÓLT, HOGY A SÓT KIFELEJTETTEM A HOZZÁVALÓK KÖZÜL. MÁR PÓTOLTAM, DE ELNÉZÉST KÉREK , HA VALAKINEK EMIATT NEM SIKERÜLT A SÜTI !

8 megjegyzés:

  1. Kedves Ildi ! Nagyon guszta a pogácsád, muszály volt kipróbálnom. Az íze finom (kifelejtetted a sót), elfogyott az utolsó szemig, viszont nálam egytől-egyig teljesen elfeküdtek. :( Viccesen kanalas pogácsának hívtuk. Nincs tipped hogy miért nem maradtak szabályos kocka alakúak ? Üdv.

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon ciki, remélem más is észrevette, hogy hiányzik a só és nem csinálta meg nélküle. Köszönöm, hogy jelezted! :-)

    Nem tudom mi miatt feküdt el. Többször is hajtogattad? Én általában csak egyszer hajtogatom, és lehet hogy emiatt maradt egyben. A többszöri hajtogatás az eredeti receptben volt. Egyszer rémlik, hogy elcsúszkáltak egymáson a rétegek, és nem maradtak egyenesek a pogácsák. Ez történt a tiéddel is? Majd írd meg, és akkor lehet, hogy módosítok a recepten.

    mégegyszer köszi !

    VálaszTörlés
  3. Én is pont tegnap sütöttem meg, de én is beleraktam a sót :) Köszi a receptet, nagyon finom, és a fiúknál is nagy sikere volt!
    Nekem sem volt kedvem kiszaggatni kerekre, úgyhogy nálunk is ilyen kockák lettek :-D

    VálaszTörlés
  4. Igen én többször hajtottam, ha lúd legyen kövér. :) Hát a pisai ferde torony tanulhat az én pogácsáimtól. Viszont egy szálig elfogyott.

    VálaszTörlés
  5. Na jó, szerintem akkor inkább maradjunk a max. egyszeri hajtogatásnál :-)
    Köszi a "felhasználói" tapasztalatokat!

    Viszont örülök, hogy legalább mindenkinek ízlett!

    VálaszTörlés
  6. Most készitettem el,és még sül a maradék.Nekem még jó adag lisztet kivánt,de isteni finom.Köszi a receptet.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...