2011. március 20., vasárnap

fantázia- torta sütés nélkül



 Valami krémeset , de nem túl édeset szerettem volna csinálni, és mivel az itteni sütő enyhén szólva nem jó, inkább sütés nélkül. Így született a torta, a  "lássunk mi van a hűtőben és a kamrában" gondolat jegyében. Szerintem finom volt és szép is, akár tovább is variálható- csokis krémmel, vagy alappal...
Nemigen méregettem semmit, így csak nagyjából tudom megadni a hozzávalókat, de ha valaki már csinált hasonló sütit, annak ez nem lesz akadály szerintem.

hozzávalók:

az alaphoz:

- 3/4 zacskó darált háztartási keksz
-1 gesztenyemassza
-2-3 kanál porcukor
-2-3 kanál cukrozatlan kakaópor
-7-8 dkg vaj
- kb. 1 bögre tej
- rumaroma

a krémhez:

- 2 cs.  főzős vaniliapuding
- 3 bögre tej
- kb. 3 kanál cukor
- 2 kis doboz cukrozott Hulala

elkészítés:

1. - fél zacskó darált háztartási kekszet  összegyúrtam  a gesztenyemasszával, kb 5 dkg vajjal,  egy fél bögre tejjel, és rumaromával ,  hogy könnyen formázható masszát kapjak. Ezt egy kivajazott kapcsos kerek tortaforma aljába nyomogattam egyenletes rétegben.

2. kb. negyed zacskó kekszdarálmányt összegyúrtam porcukorral, kakaóporral, vajjal , és némi tejjel, hogy egy markánsan kakaós   tésztát kapjak, és ezt a gesztenyés alapra tettem  így:


3. - 2 vaníliás pudingot 3 bögre tejjel megfőztem, izlés szerint cukroztam és kihűtöttem

4. amikor kihűlt, 2 cukrozott Hulalát kemény habbá vertem, és a hab  kb.harmadát óvatosan a pudinghoz kevertem. Az így kapott vaníliás krémet a tésztaalapra kentem, kicsit megrázogattam a formát  , hogy a krém a kakaós "hurkák" közét is kitöltse

4.- a tetejét a maradék Hulalás habbal lekentem-diszítettem

5. -egy éjszakát a hűtőben töltött a süti, másnap lehetett szeletelni

megjegyzés: lehet hogy egy Hulala is elég lett volna,mert maradt jócskán a habból! 

  

10 megjegyzés:

  1. De jóóó! Nagyon jó ötlet, és át tudom variálni számunkra is fogyaszthatóvá! :)
    Már van neted? Hiányoznak az írásaid:)

    VálaszTörlés
  2. De jó! A minap én is ráakadtam egy ehhez hasonló receptre, ott babapiskotóa van a puding alatt, de így sokkal mutatósabb, sőt a kakaós "betét" miatt kellemesebb is lehet az ízhatás...
    Még, jó, hogy nem kapkodtam el, nekem is várólistás a dolog, csak az kell hozzá, hogy összejöjjön a nagy család egy ebédre és akkor ez lesz a desszert...köszi az ötletes továbbfejlesztést! :-))

    VálaszTörlés
  3. szóval: babapiskóta -elnézést!

    VálaszTörlés
  4. Van már netem, csak alig főzök, és eddig nem volt fényképezőgépem sem...Azért próbálok "feltámadni poraimból"... :-)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Támadjál is fel, főleg ha ilyen finomságot hozol ;-)
    Ebből mindent szeretek, ötletes megoldás, már behamikáznám ha itt lenne :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia Ildi! Nekem is nagyon tetszik, már korog is a gyomrom! Ki fogom próbálni. Sok puszi nektek! Tünde

    VálaszTörlés
  7. ki fogom próbálni, nagyon ötletes

    VálaszTörlés
  8. Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  9. Ez egyszerűen csodás,és milyen finom lehet,könnyű!!! és ügyes az alkotó!!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...