2010. június 23., szerda

lecsós szelet


A sok csirke után ma valóban előbányásztam a karajt a mélyhűtőből, és mivel volt egy adag maradék lecsóm, ezért lecsós szeletet csináltam . Szokás szerint nem bonyolult és nem kell hozzá sokféle alapanyag. 
Kuktában szoktam készíteni, így hamarabb készen van, és mert a karaj  száraz, ezért nagyon puhára, kicsit szétesősre szoktam főzni. Készülhet tarjából is, az hamarabb megpuhul.:

hozzávalók
4 személyre

-   4-6 db karaj- vagy tarja-szelet , én általában csont nélküli szeleteket használok
-   olaj
-  maradék lecsó, vagy 1 nagy üveg konzerv lecsó
-  2-3 nagyobb fej hagyma
-  só, bors, granulált fokhagyma
-  csipet  kakukkfű, őrölt kömény

elkészítés

1. A  hús szeleteket kiklopfolom, félbevágom, kicsit megsózom-borsozom.

2. Olajat hevítek abban az edényben amiben főzni akarok, és elősütöm  benne a húsokat, kicsit  meg is pirítom őket.

3. Fél karikákra vágom a hagymát, szintén beleteszem az edénybe, és hozzáöntöm a lecsót is. ( a hagymát nem szoktam megfuttatni az olajon ) Ma karikáztam hozzá még egy friss paradicsomot is.

4. Fűszerezem sóval, borssal, kicsi kakukkfűvel-köménnyel és fokhagymával.

5. Lezárom a kuktát, és attól kezdve hogy nyomás alá került  fél órát főzöm, ezután elzárom alatta a tüzet, és hagyom szintén nyomás alatt még párolódni. Ha tarjából csinálod, akkor szerintem a fél óra bőven elég neki.


A kuktáról pedig annyit, hogy egy nem kifejezetten konyha tündér ismerősömtől kaptunk egyet, mivel ő soha nem használta. Bevallom én sem , nem volt hozzá használati utasítás, ott lapult a konyha szekrény mélyén több mint egy évig, míg egy takarítás során újra a kezembe nem került. Hát így utólag nagyon hülye voltam, hogy nem kezdtem korábban használni, azóta az összes pörköltfélét ebben szoktam csinálni. Tényleg rengeteg időt, energiát lehet vele spórolni, ha nálad is ott porosodik valahol, akkor vedd elő! Ha még nincs akkor tudnod kell, hogy az új kukták sokkal egyszerűbben kezelhetők mint  régiek, az enyémen van egy kis szerkentyű ami kijelzi, hogy mikor van nyomás alatt, és a gőzt is nagyon egyszerűen ki lehet belőle engedni.

1 megjegyzés:

  1. És én hogy szeretem ezt! :o)

    A kuktát is egyébként. Szerintem a vadast vagy a bablevest másban nem is érdemes főzni. :o) De nekem már a nagymamám is használta, így én nem féltem tőle, ahogy sok ismerősöm.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...