2010. június 4., péntek

Húsgombócos spagetti


Konyha

Ma a heti Nők lapjából vettem az ötletet, és csináltam egy Beleznay féle húsgombócos paradicsomos spagettit. Szerintem finom, érdemes kipróbálni. Akinek nincs meg a lap, annak beírom a receptet:

Hozzávalók:
a szószhoz:
-1 kis fej vöröshagyma
-4 gerezd fokhagyma
-2 kis doboz hámozott, darabolt paradicsom
-olívaolaj
-só, bors, oregano

a húsgombóchoz:

- 50 dkg darált sertés hús
-petrezselyemzöld
-só, bors

( Én egy nagy sűrített paradicsomot + 2 friss hámozott kockázott paradicsomot használtam. A fokhagymát granulálva tettem bele, és az olívaolaj helyett sima napraforgó olajat . Az oregano mellett némi kakukkfű és bazsalikom is ment bele, és egy csipet cukor)

Elkészítés:

Én kicsit másképpen csinálom a paradicsomszószt , úgyhogy inkább így írom le.

1. Olajon kicsit sütöd a paradicsom pürét, meg a kockázott paradicsomot, hogy elpárologjon a leve, és egy picit megpiruljon.

2. Hozzáadod az apróra vágott hagymát és azzal is párolod egy darabig.

3. Ha rendes fokhagymát használsz akkor most add hozzá, de ne sokáig hevítsd mert megég!

4. Felöntöm kb. 1 csésze vízzel, fűszerezem, és fedő alatt főzöm lassú tűzön. Meddig ? Hát kb. 1/2 órát, majd a húsgombóccal együtt még 20 percet.

5. A húst sóval, borssal, petrezselyemzölddel ízesíted, és egészen pici húsgombócokat csinálsz belőle.

6. A húsgombócokat olajon szép pirosra sütöd, majd beleteszed a paradicsomszószba és együtt is főzöd még a a fent említett 20 percig.

5. Közben megfőzheted a spagettit is.

6. Vagy összekevered a tésztát a szósszal, vagy a tányéron adagolod ízlés szerint.





Kert



Csak a konyháról/ból írok mostanában, de az okát mindenki sejtheti: folyton esik az eső. A múlt héten némi gyomláláson és virágágy rendezésen kívűl nem sok történt sajnos. Persze örülnöm kéne inkább , hogy nálunk nem áll minden vízben, és nem okozott bajt a vihar. Örülök is, és sajnálom azokat akik most is küzdenek a vízzel, nagyon rossz látni a károkat a híradásokban. :-(

Amúgy a csigák sorban rágják le a dísztököket, és a cukkinit, és tövig a hagymát... Sok okrát akartunk vetni idén, most ott tartunk, hogy a palántákból egy sem kelt ki, attól tartok valami baj van a maggal, lehet hogy már nem csíraképes? Talán a szabadföldi vetés még bejön, ha jövő héten végre meleg lesz, akkor megpróbáljuk.

Vetettem még egy ágyás zöldbabot, az eddigi nemigen nőtt rendesen a hideg miatt.Vetettem uborkát is, mert az eredetileg nagyon szép előnevelt palántáim csak sárgállanak, és szerintem nem lesz belőlük semmi.

2 megjegyzés:

  1. Nyami-nyami! Ezt holnap megcsinálom. Majd jelzek hogy milyen lett! Klassz a blogod! Ancsa

    VálaszTörlés
  2. Isteni lett!( Gyermekem így végre tekintélyes fehérjemennyiséget vett magához hús formájában.) Bár nekem kissé keményre sikerültek a gombócok. Van vmi ötleted? Üdv: Ancsa

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...