2010. június 24., csütörtök

rácsos diós linzer


Volt egy adag darált dióm és szerettem volna valamilyen nasival meglepni a fiúkat , így készült ez a süti.
Eredmény :  a nálunk nyaraló nagytesójuknak ízlett, nagyobbik gyermekem lelkesen falja, a kisebbik nem, csak leoperálja a tetejéről a "rácsokat". Hát arra már rájöttem, hogy nincs olyan étel ami mindenkinek egyformán csúszik :-)

Hozzávalók
 a tésztához:

- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 15 dkg porcukor
- 1 sütőpor
- 3 tojás sárgája
- reszelt citrom héj
- esetleg némi tejföl , ha nem elég puha a tészta

 a töltelékhez :

- 20 dkg darált dió
-  a 3 tojás fehérje
- 15 dkg porcukor (szerintem 10 is elég)
-  reszelt citrom héj+ egy kis citromlé

- kb 1/2 üveg barack, vagy vegyes lekvár


Elkészítés:

-A tészta hozzávalóiból puha linzer tésztát gyúrunk, és  kétharmad-egyharmad arányban elosztjuk.

- Kétharmadát lappá nyújtjuk, és egy kisebb, kivajazott  tepsibe fektetjük

-megkenjük a lekvárral

- a tojás fehérjéket kemény habbá verjük, kicsit tovább keverjük a cukorral, , majd belekeverjük a diót,  a citrom héjat és levet. Én egy kicsit sűrűnek találtam , így tettem bele néhány kanál tejet is.

- a diós habot rákenjük a tésztára, elegyengetjük

- a maradék tésztát kinyújtjuk vékonyra , és egy derelyemetszővel kb 1 centis csíkokra szabjuk, és ezzel berácsozzuk a süti tetejét. ( vagy kézzel sodrunk kis hurkákat és ezzel rácsozunk)

- én nem szoktam megkenni semmivel a tetejét, de ha akarod akkor tejjel, vagy felvert tojással megteheted.

-180 fokon kb 25-30 perc alatt megsül




Egy kis kert:

A sok esős nap után  nagyon sok a gyom , kapálok, gyomlálok amennyit csak tudok. Nálunk homokos a föld, úgyhogy inkább jót tett az utóbbi melegebb esős idő, nem volt vihar sem jégeső, úgyhogy alapjában szépek most a növények.

Amúgy a bloggal kapcsolatban meg rájöttem, hogy a kerti részét nehezebb írni, kevés az  időm: a kertre is meg az írásra is .  Az igazán szakértő kertészek pedig mindent leírnak más helyeken. Azt hiszem, csak ilyen kis ízelítőket fogtok kapni mostanság, aki részletes-tudományos dolgokra kíváncsi, az nem nálam fogja megtalálni :-)


Körömvirág


legújabb "találmányunk"



paradicsom


karalábé

a zsenge borsó így a legfinomabb :-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kertetek, irigykedve nézem, egyrészt, mert mi még nem lakunk kertes házban, másrészt, mert anyuénál, ahol ugye ott a kert, mindent elvitt a víz, így még semmi sincs. Látszik, hogy sok munkád van benne és szereted is csinálni, a kis "találmányotok", meg nagyon szép, megtartjátok?

    VálaszTörlés
  2. A cica úgy tűnik kezd megbarátkozni a kutyánkkal, úgyhogy megtartjuk, a gyerekek nagy örömére.

    Remélem anyukádéknál mostmár javul a helyzet, és majd ti is élvezhetitek a kertet.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...