2010. június 21., hétfő

sajt torta - cheese cake



Már régen készültem kipróbálni,  és nekem nagyon ízlett. Annak meg külön örültem , hogy Wise Lady blogjában találtam ötletet a mascarpone helyettesítésére, sokkal olcsóbban. Amúgy nagyon sokféle recept van, én próbáltam minél egyszerűbbre fogni a dolgot.

Hozzávalók:
 az alaphoz:

- 20 dkg keksz porrá törve
- 10 dkg olvasztott vaj

 Általában a digestive típusú kekszeket ajánlják, pl. Győri Zabfalatok, vagy a karamellás-fűszeres kekszeket, mások maradnak a sima háztartási keksznél. Nekem volt itthon Aldi féle karamellás keksz , ezt kevertem fele -fele arányban háztartási keksszel
 A keksz port az olvasztott vajjal összekevertem, és belenyomkodtam egyenletesen egy kapcsos torta forma aljába, aztán betettem kicsit a hűtőbe.

a krémhez:

- 50 dkg mascarpone , vagy más mascarpone jellegű krémsajt   (lsd. fent  Wise Lady linkjét)

- 10 dkg tejföl ( kb. 2 púpos evőkanál)

-15 dkg porcukor

-1 citrom héja, és némi citromlé

- 3 db tojás

Ezeket robotgéppel összekevertem, és ráöntöttem a kekszes alapra, és a forma tetejére tettem alufóliát.

A tortaformát becsavartam több réteg alufóliába, beletettem egy magasabb tepsibe, és kb. a forma feléig  forró vizet öntöttem a forma köré .

200 fokra kapcsoltam a sütőt, és mivel nem melegítettem elő, így benn töltött 1 egész órát, és még a kikapcsolt sütőben kb 20 percet. Amikor készen van akkor is "remeg" egy kicsit, de ez nem baj.  Kihűlés után hűtőben töltött egy éjszakát , és csak másnap kóstoltuk meg. A tetejére lekvárt, vagy valamilyen gyümölcszószt érdemes tenni.

Hát nem egy "hipp-hopp" süti , főleg ha előtt előtte te csinálod a krémsajtot, de nagyon finom, és igazából nem az elkészítése a hosszú.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...