2010. december 15., szerda

forró csoki por - gasztroajándék 2.

Eléggé lassan készülnek az ajándékaim, bár nem is lesz túl sok belőlük idén sem.

Többféle forró csoki por receptet találtam, aztán az otthon található hozzávalók függvényében alakult a végleges változat. Ettől nyugodtan el lehet térni, lehet bele sokkal több csokit tenni, lehetne ízesíteni vaníliával, gyömbérrel, fahéjjal ...

Annak is örültem, hogy végre értelmet nyert, hogy miért tartogatok néhány szép formájú kiürült instant kávés üveget a padláson :-) A kupakjuk arany színű  így még lehet szépen díszíteni is őket. A tetejére rá akarok majd ragasztani egy körcimkét  az ajánlott "használati utasítással".

Hozzávalók :

-15 dkg főzőcsoki ( az Aldi főzőcsokija volt itthon, ez elég jó minőségű)
-5 dkg keserű csoki
-12 dkg  cukrozatlan kakaó por
-18 dkg  étkezési keményítő
-20 dkg kristály cukor

A csokit lereszeltem, illetve amikor meguntam a reszelést, késsel forgácsokat vágtam belőle, és összekevertem a többi hozzávalóval.  3 db kisebb neszkávés üveget tudtam megtölteni vele.
2 dl forró tejhez 2 púpozott teáskanálnyit kell belőle adagolni, jól elkeverni. Ízlés szerint lehet még édesíteni.

9 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet, ilyenről még nem is hallottam. :o) Lehet, hogy ilyet kap a 7-es fiam osztálytársa, akit húzott. Csokit reszelni egy majdnem 13 éves is tud. :o)

    VálaszTörlés
  2. Megcsináltuk! :o) És még finom is. Meg is tartjuk a másik üveggel. :o)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is csak két üveg maradt ajándékba, a harmadikat nagyfiam iszogatja lelkesen reggelenként. :-)

    VálaszTörlés
  4. Tina minden női rokonunknak csinált egy-egy kis üveggel ajándékba, mindenkinek nagyon tetszett, köszönjük az ötletet!!! Mi tettünk bele gyömbért meg fahéjat is, nagyon jó lett. Én reggel a kávémat is ezzel ízesítem anyukám ötlete után szabadon :) és isteni! Próbáld ki te is!
    Ja, és ha valamiben segíthetek, tudod minden elérhetőségemet. <3

    VálaszTörlés
  5. Kipróbáltam reggel a kávémban, tényleg finom!

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. Szia! A keményítőtől lesz sűrűbb az ital.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...