2010. október 27., szerda

hagymaleves


Szeretem a krémleveseket, egy hűvös, esős napon jól átmelegítenek.
A legkevesebb hozzávaló a hagymaleveshez kell. Igazából nem is kellene teljesen leturmixolni, de így van esély arra, hogy a nagyfiam is eszik belőle.
Fotóm csak az alapanyagról van, amire észbe kaptam, már üres volt a lábas. Lehet sima vöröshagymából is csinálni,  de én  legtöbbször vegyíteni szoktam póréval, amiből most még van frissen  a kertben szerencsére.

Hozzávalók:

- sok hagyma... egy 2-3 személyes adaghoz én most 4 nagy fej vöröshagymát, és 3 kisebb pórét használtam, de elég nehéz  pontosan megadni  a mennyiséget
-  vaj
- kb. 2 kanál liszt
- 1 kis dobozos tejszín
- só, bors
- reszelt sajt
- pirított kenyérkockák

Elkészítés:

- a hagymát karikákra vágod

-olvasztott vajon megsózva fedő alatt párolod,  lényeges, hogy ne pirítsd hanem csak párold!

- ha puha  a hagyma megszórod liszttel, és kevergetve kicsit pirítod, hogy ne legyen majd lisztízű a leves

- felöntöd némi vízzel , simára kevered, hozzáadod a tejszínt.

- én  merülő mixerrel simára szoktam turmixolni, de ez ízlés dolga, maradhatnak benne hagyma darabok

-sózom, borsozom, átforralom, és teszek még hozzá annyi vizet, hogy ne legyen túl sűrű

- a tányérban reszelt sajttal megszórom, és pirítós kockákat adok hozzá

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...