2010. szeptember 9., csütörtök

kávés-ananászos torta


 Végre  újra van internetem, és visszatérek a civilizációba, halleluja.........
Az az igazság, hogy nem  sokat konyhatündérkedtem mostanában, ez a süti is augusztusi termés. Persze főztem-főzök majd mindennap, de csak amolyan "gyorsan valami megszokottat" stílusban, mondhatni alkotói válságban vagyok :-) Persze mellékesen azért kerültek a kamrapolcra  és a fagyasztóba is télre való finomságok, ezekről is szívesen írtam volna amikor aktuális volt, amit tudok majd pótolok.

 Szóval a süti:

A csokis meggyes ízkombinációt nagyon szeretem, így izgatta a fantáziámat ez a kávés-ananászos sütés nélküli torta. Nem lett rossz, de azt hiszem fogok még vele próbálkozni gyümölcs nélkül is, és esetleg mascarponeval a túró helyett.


hozzávalók: 

A kekszes alaphoz:

- 2 csomag bármilyen sima vajas keksz
-6 kanál tej
-7 dkg puha vaj
-1-2 kanál cukrozatlan kakaópor

A krémhez:

- 250 ml cukrozott Hulala
-10 kanál porcukor
-25 dkg túró
-egy  kockázott ananászkonzerv + a lecsepegtetett leve /kb 2 dl/
-2 kávéskanál instant kávé + 20-30 ml víz az elkészítéséhez
-3 kávéskanál zselatin

elkészítés:

1, a kekszet  egy műanyag zacskóba zárva porrá töröd, összekevered az olvasztott vajjal, kakaóval és tejjel

2, kézzel összegyúrod és egy kb. 24 cm-es kapcsos tortaformába nyomkodod, úgy hogy az oldalán is legyen kb 4 cm magasan a tésztából

3, hűtőbe teszed dermedni

4, az ananászlevet meglangyosítod és kevergetve feloldod benne a zselatint, félreteszed hűlni

5, csinálsz egy rövid erős kávét instant kávéból, kicsit hűtöd

6, a krémhez a túrót , porcukrot és az elkészített kávét merülőmixerel sima krémmé  kevered

7, a Hulalát kemény habbá vered

8,a túrós-kávés krémet, a zselatinos lével és a felvert Hulalával sima krémmé kevered, és a fele már mehet is a tortaformába. Aztán megy rá egy réteg ananászkocka, végül a krém másik fele. ( én nem tettem bele az összes ananászt)

9. lefeded folpackkal és egy éjszakára, vagy legalább néhány órára  beteszed a hűtőbe

10, nekem kicsit ragadt a keksz a forma oldalához, ezért egy vékony pengéjű késsel körbevágtam mielőtt szétszedtem a formát

11, PS. szerintem kevesebb zselatin is elég lett volna bele, a Hulala amúgy is tart

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...