2010. szeptember 17., péntek

mézkaramellás körtetorta



Ez egy Stahl Judit féle süti az egyetlen édesség aminek a férjem is örülni szokott. A körtének most szezonja van, úgyhogy még időszerű is. Egyszer megpróbáltam almával is, de körtével tényleg finomabb, pedig én nagy almáspite rajongó vagyok.

Hozzávalók:
a tésztához: 

10 dkg puha vaj
5 dkg cukor
1 tojás
1 citrom héja
20 dkg liszt
pici sütőpor
(gyömbér)

a körtéhez:

3 dkg vaj
kb. 1 dl akácméz
néhány keményebb körte -kb. 40 dkg

1. a tésztához először habosra kevered a cukrot és a vajat, aztán mehet bele a tojás, a citromhéj ,  sütőpor, apránként a liszt. Én szoktam beletenni egy kis szárított gyömbért is.  Puha tésztát gyúrsz belőle, és beteszed a hűtőbe.

2. Én egy kerek jénai tálban szoktam sütni, de lehet olyan tortaformában is amit nyílt lángra lehet tenni. Erre azért van szükség, mert a mézet és a vajat össze kell olvasztani, és barnás színűre karamellizálni, kis lángon kevergetve. (Közben habzani szokott, de ez majd eltűnik miközben kihűl.) Szóval ha szép barna, akkor elzárod alatt a tüzet és hagyod kicsit hűlni.

3. A körtéket meghámozod, kiszeded a magházukat és vékonyra szeleteled. A szeleteket legyezőszerűen körbe rendezed a kihűlt karamellrétegen. A sütőt 200 fokra  elkezded előmelegíteni.

4. A tésztát 1-2 centivel nagyobb körlappá nyújtod mint a forma, és ráhelyezed a körte tetejére, a túllógó szélét kicsit benyomkodod a körteszeletek  mellé.Én egy kicsit meg szoktam szúrkálni a tésztát egy villával.

5.  25 percig sütöd amíg a tészta aranybarna lesz.

6.Kicsit hagyod hűlni, majd  a forma aljára szorítasz egy tálcát vagy kellően nagy tányért, és kifordítod rá a körtetortát.

7. Lehet fokozni az élvezetet  tejszínhabbal, vaníliafagyival, de magában is nagyon jó. :-)

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...