2010. május 13., csütörtök

Saláta


Ha tavasz akkor fejes saláta, és ha fejes saláta akkor persze, hogy tojásos nokedli...
Olcsó, gyors, és finom. Barátnőm tanácsára kicsit felturbóztam, baconcsíkokat pirítottam, és a visszamaradt zsiradékon sütöttem össze a tojással a nokedlit. A szép pirosra sült baconöket tálaláskor az étel tetejére tettem, nagyobbik fiam nagy örömére. Az ecetes- cukros lében úszó fejes saláta helyett, én mostanában a mindig kéznél lévő mustáros-mézes öntetet tettem a lecsöpögtetett levelekre.

Mustáros mézes öntet: Mustárt, mézet, almaecetet,olivaolajat némi sót-borsot összerázol, megkóstolod, és addig kisérlezetezel amíg jónak nem találod :-) Szerintem van akinek picit mustárosabban, valakinek ecetesebben fog ízleni, így nehéz mennyiségeket írnom. Fejes salátához, uborkához, hagymához, paradicsomhoz, zöldpaprikához remekül illik. Én egy kimosott majonézes flakonban szoktam eleve összerázni, berakom a hűtőbe, és ott szépen várja a sorát.
A tojásos nokedli készítését nem írom le, de ha valakit érdekel, írjon bátran!

A saláta kerti szempontból nem egy macerás dolog. Ami viszont tényleg nagyon korán terem, azt már ősszel el kell vetni, ez az ún. áttelelő saláta. Tavasszal (március elején) a hó és fagy által meghagyott palántákat szépen átültetem egy kicsit megtrágyázott földbe,és várom hogy nőjenek. Ezek most szép nagyok, fogyaszthatók. A tavaszi vetésűeket is már szétültettem, de ezeknek kell még kb. 1 hónap, amire ehetők lesznek. Hasznos még az ún. tépősaláta vetése, ez szárat nevel és arról lehet leszedni a leveleket amíg már nem keserűek. Tavaly nekem jól bevált az "amerikai barna" fajta. Szintén finom volt a "tölgylevelű" saláta, ezt még akár most is vetheted.

2 megjegyzés:

  1. Hali!

    Tojásmentes nokedli készítésében nem tudsz segíteni?
    Állítólag ugyanúgy kell mint a simát, de nekem az se szokott sikerülni.Egyszerűen nem találom az arányokat.

    Andi

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Hát,tojás nélkül még nem próbáltam, de rákerestem és egy másik blogban van egy recept:

    http://5balkez.blogspot.com/2010/04/tojasmentes-nokedli.html

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...