2010. május 26., szerda

Maradékból vacsora

Tegnap maradék sült hús, és maradék tejberizs hasznosítás történt.




A maradék sült húsból majonézes hússaláta készült. Ez nagyon finom bármilyen húsból, de főleg a gyros fűszerkeverékkel készült sültekből.

hozzávalók:

-apróra felkockázott sült vagy főtt hús
-2-3 nagyobb főtt krumpli felkockázva
-2-3 főtt tojás felkockázva
-savanyú uborka
-apróra vágott hagyma, vagy zöldhagyma
-mehet bele főtt sárgarépa, zöldborsó, esetleg kukorica is (akár a húslevesből maradt főtt zöldségek)


a tartármártáshoz:
-majonéz+ tejföl vagy joghurt
-só , bors, pici cukor, pár csepp citromlé

Elkészítés

A hozzávalókat egy nagy tálban összekevered majd a külön összeállított tartármártással is elvegyíted. Jót tesz neki ha áll néhány órát fogyasztás előtt a hűtőben.
( Majonézrajongók keverhetik csak majonézzel is, nekem az kicsit túl tömény.)
A hozzávalók aránya rád van bízva illetve attól is függ mi van otthon , de a hús, krumpli,hagyma és a savanyú uborka lényeges, a többi opcionális. A főtt tojást használhatod díszítésként is.



A tejberizs rizsfelfújtként végezte...




Kicsit nehéz megadnom az adagokat, de szerintem kb
1/2 csésze rizsből, 3/4 l tejből, és 2 kanál cukorból állhatott az a tejberizs ami megmaradt. Ehhez ment 2 kisebb tojás sárgája, vaniliás cukor, reszelt citromhéj, kb 5 dkg olvasztott vaj, még egy kis plussz cukor és tej, majd a 2 tojás keményre vert habja . Jót tenne még neki egy kis beáztatott mazsola is, de attól a nagyobbik fiam biztosan kiszaladna a világból...
Utána kivajazott jénaiba tettem, és kb 40 percig sütöttem, nyitott sütőajtónál pihentettem kicsit mielőtt kivettem.
Langymelegen vagy hidegen fogyasztható, fahéjas cukor, vagy pikáns lekvár dukál hozzá. ( vagy mindkettő...) Ha beindul az eperszezon, eperöntettel is finom lehet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...